Elektrokola Bosch

CUBE Store Karlovy Vary je autorizované středisko pro prodej a servis elektrokol s pohony BOSCH e-bike. Jsme druhý největší prodejce kol CUBE v České Republice. Máme více jak 20ti leté zkušenosti v cyklosportu a servisu jízdních kol. Poskytujeme zázemí kamenné prodejny v Karlových Varech, kvalitní služby, správné informace a nepoužíváme žádné obchodní triky jako někteří jiní obchodníci.

Provádíme kompletní diagnostiku středových pohonů BOSCH. Jedná se o test stavu celého systému (motor, displej a ovládání, baterie). Během diagnostiky (testování) nahrajeme do všech systémů nový aktuální software a udržíme tak Vaše elektrokolo updatované a připravené na další sezónu.

U NÁS V CUBE STORE KARLOVY VARY VÁM POSKYTNEME VŽDY SPRÁVNÉ RELEVANTNÍ INFORMACE. NEPOUŽÍVÁME ŽÁDNÉ OBCHODNÍ TRIKY JAKO ŘADA SOUČASNÝCH PRODEJCŮ ELEKTROKOL jako jsou nesmyslné služby o formátování baterií či předražená diagnostika elektropohonů a baterií elektrokol.

  • O STŘEDOVÉM POHONU BOSCH

Elektrokola se středovým pohonem BOSCH patří k absolutní špičce v nabídce kvalitních elektrokol. BOSCH funguje naprosto bez problému a úroveň spolehlivosti je téměř 100%. Středový pohon od německé značky Bosch je dlouhodobě hráčem číslo jedna na trhu s elektrokoly. S klidným svědomím, i na základě našich dlouhodobých zkušeností, můžeme konstatovat, že pohony Bosch jsou v komplexním měřítku opravdu tím nejlepším, co trh momentálně nabízí. Hlavní výhody středových motorů BOSCH jsou: vysoký jízdní komfort, dlouhé dojezdy (až 100-190 km), ideální rozložení hmotnosti, nízko uložené těžiště a v neposlední řadě vysoký výkon!
Naprostá většina našich elektrokol je vybavena středovým motorem nejvyšší třídy Bosch Performance Line CX, která navíc pro modelový rok 2020 prošla inovací. Nový motor Bosch Performance Line CX je právem považován za krále mezi elektropohony. Z celé nabídky pohonů BOSCH Performance Line CX dosahuje nejvyššího kroutícího momentu a výborně se hodí pro nejnáročnější zákazníky. Je to nejlepší volba pro horská elektrokola vyšší třídy, nebo i luxusní krosová a trekingová kola.
Výkonová řada BOSCH Performance CX je současnou absolutní špičkou mezi pohony elektrokol. Svou hmotností pouhých 2,9 kg a s maximálním točivým momentem 75 Nm poskytuje jedinečnou akceleraci při prudkých stoupáních i rozjezdech na zpevněné cestě. Z důvodu vysoké kapacity baterie a nízké váhy zvládnete ujet opravdu velké vzdálenosti. U Bosche lze názorně vidět velký náskok, který výrobce má ve vývoji elektropohonů. Z technické stránky nelze prostě nic vytknout.

Hlavní novinky u motoru Bosch Performance Line CX 2020:

Nový Bosch Performance Line CX není jen čerstvě upravenou verzí předchůdců, ale zcela novým motorem, který se může pochlubit mimo jiné těmito přednostmi:

VELKÝ PŘEVODNÍK Bosch se “zbavil” pro něj tolik typického malého převodníku (pastorku) a přizpůsobil svojí technologii aktuálním trendům a požadavkům trhu a zákazníků. Díky velkému převodníku je motor přesný, plynulý a vždy poskytuje dostatek výkonu. Vnitřní odpor pedálu přdchozího motoru Bosch CX s malým převodníkem byl zbytečně citelný, proto byla jízda bez asistence motoru mnohdy nepříjemná a únavná. Díky použité válečkové spojce šlapete zcela bez odporu motoru, jako na běžném kole.

VÝKONNĚJŠÍ zatímco točivý moment zůstává stejný na 75 Nm, podpora nového motoru CX byla zvýšena z 300% na 340%. Byly upraveny i všechny ostatní úrovně pomoci. Úroveň podpory režimu Tour byla zvýšena ze 120% na 140%. Tyto změny se projeví také v režimu eMTB. Nový progresivní režim eMTB dynamicky „přepíná“ mezi Tour a Turbo a upravuje podporu podle scénáře jízdy a množství tlaku, který vyvíjíte na pedály – u nového motoru od 140% do 340% oproti od 120% do 300% u starého motoru Bosch Performance CX.

KOMPAKTNĚJŠÍ Ve srovnání s ním byl objem snížen o téměř 50%. To umožní lepší, sofistikovanější integraci a vylepšenou geometrii celého kola.

LEHČÍ nový motor CX má magnesiové pouzdro a váží o 25% méně než jeho předchůdce – kolem 2,9 kg (původní motor vážil 4,09 kg). V této souvislosti bychom mohli k popisu nového Performance Line CX 2020 použít jednoduchou rovnici: méně materiálu = menší hmotnost. Vývojový tým společnosti Bosch podrobil svůj špičkový motor přísné stravě a jeho hmotnost ořezal o neuvěřitelných 1,3 kg. Díky tomuto významnému snížení hmotnosti budou výrobci kol moci používat větší baterie bez ovlivnění celkové hmotnosti kola. Ve srovnání s tím bude nový ebike s 625 Wh baterií lehčí než jeho ekvivalent se starým motorem Performance CX a 500 Wh baterií.

CITLIVĚJŠÍ režim eMTB byl přeprogramován tak, aby poskytoval konzistentní výkon v širokém rozsahu kadence. Ostrý sprint nebo kadenční šlapání? V režimu eMTB je podpora motoru velmi přirozená!

LEPŠÍ MODULACE Režim Turbo byl vylepšen tak, aby při jízdě působil co nejpřirozenějším dojmem, je méně trhaný a zároveň poskytuje maximální výkon. Jako dříve má motor CX čtyři režimy: Eco, Tour, eMTB a Turbo.

PLYNULEJŠÍ přechod na prahu 25 km/h byl podstatně zlepšen. Namísto mini převodníku a převodovky je nyní energie přenášena přímo prostřednictvím velkého převodníku. Motor nemá téměř žádný vnitřní odpor, což by mělo eliminovat mnohdy nepříjemný pocit předchozího modelu, při odpojení motoru nad hranicí 25 km/h.

UŽŠÍ faktor Q (vzdálenost mezi klikami) byl zúžen na 175 mm, aby byl zajištěn přirozenější pocit při šlapání. A platí – čím užší, tím lepší.

VĚTŠÍ KAPACITA Kromě předchozí baterie 500 Wh máte nyní také možnost zvolit plně integrovanou bateri PowerTube 625Wh pro dosažení extrémně dlouhého dojezdu.

Stručné shrnutí:

Nejnovější verze motoru Bosch Performance Line CX umí mnohem více než její předchůdce. Navzdory stejnému točivému momentu poskytuje nový Bosch o 40% větší podporu a více síly než předchůdce při plném výkonu. Zejména u strmých stoupání se znatelně zlepšil špičkový výkon režimu Turbo. Kromě toho je nyní režim snadnější ovládat při spuštění a při opatrném šlapání v technickém terénu. Zatímco „starý“ motor poskytuje svůj výkon náhle a energicky, nová verze je mnohem citlivější a předvídatelnější a zároveň nikdy neselže v dodání potřebného výkonu.

Nový režim eMTB je neuvěřitelně přesný, hladký a snadno ovladatelný a vždy poskytuje dostatek výkonu. I přechod na hranici 25 km/h je mnohem plynulejší než u předchozího modelu. Vnitřní odpor pedálu starého motoru Bosch CX byl zbytečně citelný, proto byla jízda bez asistence motoru mnohdy nepříjemná a únavná. S novým modelem máte opravdu pocit, jako byste jeli na běžném jízdním kole bez motoru, jakýkoliv odpor motoru je nepostřehnutelný.

Výhody pohonu Bosch

  • kvalita zpracování a téměř 100% spolehlivost
  • kultivovaný a čitelný jízdní projev
  • vysoký reálný výkon motoru
  • 100% servisní zabezpečení, podpora, diagnostiky
  • pocitově nejpříjemnější svezení, krouticí moment je rozložený do širokého spektra otáček motoru = díky tomu motor nevyžaduje tak častou nutnost řazení jako v případě motoru Yamaha či Brose
  • u nového typu motoru kladně hodnotíme možnost “volného” šlapání bez vnitřního odporu motoru
  • dlouhá životnost baterie Bosch (v reálu se bavíme o životnosti mezi 5-8 rokem)
  • po testování všech motorů a baterií současných elektrokol má Bosch bezkonkurenční dojezd, který překonal konkurenty až o 300 výškových metrů
  •  O BATERII BOSCH 

Všechna naše elektrokola Cube jsou vybavena nejlepší baterií BOSCH .

Bosch Power Pack 500 je vysoko-kapacitní baterie pro elektrokola a přináší elektro kolům novou energii! Baterie Bosch 500-watt-hodin reaguje částečně na přání zákazníků na prodloužení dojezdů elektrokola a to především díky vysoké popularitě kategorie MTB terénních elektrokol, které potřebují pro náročný terén a překonávání stovek výškových metrů více energie. Baterie 500Wh má ve srovnání s Powerpackem 400Wh kapacitu větší o 25%, přitom hmotnost baterie se zvýšila o pohých 100 gramů. Navýšení kapacity o 25% rovněž znamená zvýšení dojezdu o 25%.

Dojezd 500 Wh baterie výrobce deklaruje alespoň 105 km v těžších podmínkách a 205 km v optimálních. Tyto hodnoty se však od skutečnosti mohou lišit. Tak jako tak patří dojezdy kol Bosch k těm největším. Baterie váží 2,6 kg, čímž se řadí k nejlehčím na trhu. Samozřejmostí je ochrana baterie BMS deskou (Battery Management System), který brání podbití baterie nebo její devastaci jiným způsobem. Kolo lze dobíjet i s baterií namontovanou do rámu.

Bosch připravil pro rok 2020 vítanou novinku v podobě nové integrovaná baterie pro elektro kola s kapacitou 625Wh. Díky větší kapacitě a výkonu baterie získáváte touto novinkou především delší dojezd elektrokola, který atakuje hranici 190 km.

Bosch Power Pack 625 integrovaná nová vysoko-kapacitní baterie pro elektro kola přináší elektro kolům novou energii! Baterie Bosch 625-watt-hodin reaguje částečně na přání zákazníků na prodloužení dojezdů elektrokola a to především díky vysoké popularitě kategorie MTB terénních elektrokol, které potřebují pro náročný terén a překonávání stovek výškových metrů více energie. S nabíječkou 6Ah dobijete akumulátor za 3,7 hodiny, dobití do půlky pak trvá pouze 1,4 hodiny

Co byste měli vědět o BATERIÍCH BOSCH používaných v elektrokolech:

  • Systém baterií Bosch je napájen Li-Ion baterií.
  • Baterie Bosch nemají paměťový efekt. Baterie Bosch s lithium-iontovými články lze nabíjet rychle bez ohledu na úroveň nabití. Přerušení nabíjení nepoškodí baterii. Kompletní vybíjení baterie není nutné.
  • I po dlouhé době neužívání, např. během zimy, lze baterii uchovávat i bez dobíjení. To znamená, že Bosch baterie není třeba dobíjet po delším časovém přerušení užívání. Jako optimální stav pro “zazimování” baterie se doporučuje nabít baterii na 30 až 60%.
  • Tzv. formátování baterie (správně formování baterie) je cyklus, pří kterém se provede úplné vybití a úplné nabití baterie. Toto se dříve provádělo kvůli paměťovému efektu, kterým staré baterie typu NiMH a NiCd trpěly. S příchodem nových Li-Ion a Li-Pol baterií už toto neplatí. Naopak, formátování Li-Ion a Li-Pol baterií je způsob, jak nejlépe zkrátit jejich životnost!!! Proto důrazně doporučujeme se formátování baterie elektrokola vyvarovat.
  • Baterie jsou vybaveny BMS deskou (Battery Management System), která baterii chrání před přehřátím, zkratem nebo přebitím.
  • Baterii lze nabíjet jak samotatné sundanou z kola, tak i přímo na kole
  • PowerPack 500 (Baterie Bosch Wh) je 100% nabita za cca.  7,5 hodiny za použití kompaktní nabíječky Bosch “Compact Charger  2A” nebo při použití standardní nabíječky  “Standard Charge 4A” je čas pro 100% nabití 4,5 hodiny (pro 50%nabití postačí 2 hodiny) nebo dokonce postačí pouhé 3 hodiny pro plné nabití baterie s rychlonabíječkou “Fast Charger 6A”.

Naše tipy pro prodloužení životnosti baterie elektrokola:

  • Snažte se baterii nevybíjet pod 20%. Při hlubokém vybití dostává baterie zbytečně zabrat a snižuje se tím do budoucna její kapacita. Nejhůře jsou na tom baterie, které jejich majitelé nechali odstavené s malou kapacitou po dlouhou dobu. Ve vybité lithiové baterii se spustí proces oxidace což negativně ovlivňuje kapacitu a také životnost baterie. V případě odstavení elektrokola (např. v zimním období) doporučujeme nabít baterii na 30 až 60%.
  • Vyhněte se extrémním teplotám. Velké teplo, nebo velká zima ovlivňují výkon a zkracují životnost baterie. Nikdy neskladujte baterii venku, kde by byla vystavena dlouhodobě teplotě pod 0ºC. Stejně tak nedoporučujeme skladovat baterii při teplotě nad 30ºC. Při používání se vyhněte dlouhodobému parkování elektrokola na přímém slunci.
  • Nabíjejte baterii raději malým proudem. Pokud jste si ke koli pořídili rychlonabíječku, používejte ji pouze v případě nutnosti na výletech apod. Rozhodně s ní nenabíjejte baterii pravidelně. Vysoký nabíjecí proud způsobuje větší zahřátí baterie a tím její rychlejší degradaci.

A častý dotaz provozovatelů restaurací, v nichž se rozhodnete vaši baterii nabít – „kolik to sežere“ má snadnou odpověď – plné nabití baterie např. o kapacitě 400Wh spotřebuje asi 500Wh (tepelné ztráty nabíječky, atd..), tedy 0.5 kWh. Při průměrné ceně proudu v ČR se jedná o sumu 2,50 Kč, při hodinovém nabíjení tedy nedlužte hostinskému jistě více než korunu.